Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3307004200 | ÇİNİ-II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, klasik motiflerden oluşturulan çini yapabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. Melahat TELERİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mavi-Beyaz Boyama Yapabilecek | 2 | Renkli Boyama Yapabilecek | 3 | Zeminli boyama uygulamak | 4 | Havalı boyama uygulamak | 5 | Sır hazırlayabilecek | 6 | Fırınlama yapabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Geleneksel Türk Desenleri |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
MAVİ-BEYAZ BOYAMA UYGULAMAK
RENKLİ BOYAMA UYGULAMAK
ZEMİNLİ BOYAMA UYGULAMAK
HAVALI BOYAMA UYGULAMAK
SIR HAZIRLAMAK
FIRINLAMA YAPMAK |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mavi boyanın su ayarını yapma
| x
| | 2 | Türkuaz boyanın su ayarını yapma
| x
| | 3 | Mavi boya ile desenin ana motiflerini boyama
| x
| | 4 | Motifleri koyu dan açığa doğru boyama
| x
| | 5 | Motiflerin göbek kısımlarını türkuaz boyama
| x
| | 6 | Her boyama boyayı karıştırma
| x
| | 7 | Türkuaz boyayı yanmaması için kalın kullanmama
| x
| | 8 | Motiflerde boyanmamış alan bırakmama
| x
| | 9 | Zeminli boyama mavi renk kullanmak
| x
| | 10 | Zeminli boyamanın dimdik fırçası(boyama fırçası ile ) boyamak
| x
| | 11 | Zeminli boyamayı dımdık fırçasıyla yapmak
| x
| | 12 | Boyamayı tamalamak
| x
| | 13 | Zeminli boyamada desenlerin zemin kısımlarını boyamak
| x
| | 14 | Sır hazırlamak ve fırınlama yapmak
| x
| |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders notu, internet ve diğer kaynaklar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | 3 | | 4 | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|