Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000301104 | ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Ercan ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalar ı konusunda bilgi sahibi olmak | 3 | Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI
ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ
ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ
ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER
ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI
ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI
DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM
GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA
GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ
GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ
İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI
ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
| | | 2 | ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ
ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ
| | | 3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | | | 4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | | | 5 | ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 6 | ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI | | | 7 | DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM | | | 8 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA
GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ
GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
| | | 9 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ
| | | 10 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
| | | 11 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ
| | | 12 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI
DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 3 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|