|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100100016 | BESLENME İLKELERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci;
Besin ihtiyacı ve beslenmenin biyokimyasal temellerini öğrenecektir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | I. Beslenme ile ilgili temel kavramları, beslenmenin önemini ve yeterli ve dengeli beslenme kavramlarını tanımlar ve açıklar. | 2 | II. Organik ve inorgaink besin öğelerini bilir ve açıklar | 3 | III. Enerji birimi ve gereksinimini, besinlerin enerji değerlerini, vücudun enerji dengesini ve enerji dengesizliği sorunlarını bilir ve açıklar. | 4 | IV. Başlıca besin gruplarını ve beslenmedeki yerlerini açıklar | 5 | V Gıda zehirlenmeleri ve gıda alerjilerini tanımlar ve açıklar |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1 • Giriş
2 • Besinlerin gruplandırılması ve işlevleri
3 • Besinlerin enerji değeri, enerji gereksinimi
4 • Başlıca besin grupları
5 • Özel durumlarda beslenme
6 • Beslenme eğitimi
7 Gıda Zehirlenmesi, Gıda Alerjisi
8 • Giriş
9 • Besinlerin gruplandırılması ve işlevleri
10 • Besinlerin enerji değeri, enerji gereksinimi
11 • Başlıca besin grupları
12 • Özel durumlarda beslenme
13 • Beslenme eğitimi
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Beslenme ve sağlık-toplum ilişkisi, dengeli beslenme ilkeleri, yetersiz ve dengesiz beslenme sorunları | | | 2 | Karbonhidratlar: Şekilleri, sindirimi ve emilmesi depolanması, kullanılması | | | 3 | Karbonhidratlar: Görevleri, günlük karbonhidrat ihtiyacı, eksikliği, şeker dışındaki taçlandırıcılar. Gıda formları ve beslenme alışkanlıkları | | | 4 | Proteinler: Şekilleri, sindirimi ve emilmesi depolanması, kullanılması | | | 5 | Proteinler Görevleri, günlük protein ihtiyacı, eksikliği, şeker dışındaki taçlandırıcılar. Gıda formları ve beslenme alışkanlıkları | | | 6 | Lipidler, yağların fonksiyonları, yağ ihtiyacı, yağ asitleri, yağların sindirimi, emilmesi, kanda taşınması. | | | 7 | Lipidler, yağların fonksiyonları, yağ ihtiyacı, yağ asitleri, yağların sindirimi, emilmesi, kanda taşınması. | | | 8 | Enerji metabolizması | | | 9 | Vitaminler ve beslenme açısından önemleri. | | | 10 | Vitamin yetersizlikleri | | | 11 | Su ve beslenme açısından önemi | | | 12 | Mineraller ve beslenme açısından önemi | | | 13 | Besinlerin hazırlanması sırasında oluşan kayıpların önlenmesi | | | 14 | Toplu beslenme yapan kuruluşların tanımı ve özellikleri, gıda kalite kontrol uygulamaları standardizasyonu | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baysal, A. (2007).Genel Beslenme. Hatiboğlu Basımevi, Ankara.
Sencer, E. (2005) Beslenme. İstanbul Medikal Basımevi, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Ev Ödevi | 1 | 17 | 17 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|