Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200401303104 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yönetimde değişen paradigmalar ve örgüt kültürünün çevre ile ilişkisini kavramak, Yönetimin temel fonksiyonlarından yola çıkılarak strateji ve karar alma mekanizmalarının oluşumunu irdelemek , Yeni yönetim anlayışlarına ilişkin geniş bir bakış açısı oluşturmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Yönetim, yönetici ve organizasyon gibi temel kavramları tanımlayabilir | 2 | 2 Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir ve birbiriyle ilişkilendirebilir | 3 | 3 Yöneticinin farklı rollerini açıklayabilir | 4 | 4 Karar vermenin yöneticilikteki önemini ortaya koyabilir | 5 | 5 Organizasyon teorilerini eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir | 6 | 6 Modern yönetim tekniklerini açıklayabilir | 7 | 7 Sistem yaklaşımını ve toplam kalite yönetimini açıklayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yönetim biliminin gelişimi, kavram, fonksiyon ve unsurları, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve işletme yönetimiyle ilgili temel kavramlar olan iletişim, liderlik, karar alma, organizasyon ve motivasyon gibi kavramları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Giriş | | | 2 | 2 Klasik org. teorisi | | | 3 | 4 Neo-Klasik org. teorisi | | | 4 | 6 Örgütleme | | | 5 | 7 Planlama | | | 6 | 8 Ara Sınav | | | 7 | 9 Executive | | | 8 | 10 Koordinasyon
| | | 9 | 11 Denetim | | | 10 | 12 Modern teori – Sistem yaklaşımı | | | 11 | 13 Durumsallık yaklaşımı ve Amaçlara göre yönetim | | | 12 | 14 Matris organizasyon | | | 13 | 15 Toplam kalite yönetimi | | | 14 | 16 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan yayıncılık, 2007, İstanbul.Atilla Baransel, Çağdaş yönetim düşüncesinin evrimi, İ.Ü. Enstitüsü yay. 1985, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 3 | | 2 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|