Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192000103103 | DOĞA VE ÇEVRE BİLİNCİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevreye karşı duyarlılığı arttırarak çevre kirliliğini önlemenin önemini anlatmaktır. Küresel ölçekli tedbirler için ülkelerin nasıl etkin ve verimli bir biçimde yardımlaşabileceği tartışılarak, etkin bir çevre koruma için kullanılacak yöntem ve metodolojiler derste açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olması için temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre bilinci ve çevre sorunlarını öğrenebilme | 2 | Çevre kirliliğini kavrama | 3 | Çevre yönetimi konusunda bilgi edinme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre Kirliliği Nedir? Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Termal Kirlilik, Çevre kirlenmesinin kaynakları ve nedenler, Kirliliğin Yaban Hayatı ve Habitatları Üzerindeki Etkisi, Kirliliğin Önlenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre koruma alanıyla ilgili temel hususlar | | | 2 | Çevre ve doğa korumada tarihsel gelişmeler; sektörel çevre sorunları | | | 3 | Çevre kanunu; nüfus artışı ve çevreye etkisi | | | 4 | İnsanlar ve çevre arasındaki etkileşim | | | 5 | Hava kirliliği | | | 6 | Su kirliliği; sulak alanlar | | | 7 | Toprak kirliliği; pestisitler | | | 8 | Gürültü Kirliliği | | | 9 | Gıda Güvenliği | | | 10 | Enerji; radyasyon; baz istasyonları ve çevreye zararları | | | 11 | Atıklar; israf | | | 12 | Biyolojik çeşitliliği koruma çalışmaları | | | 13 | Çevre sağlığı | | | 14 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 – Çevre Bilimleri. Prof. Dr. H. Ertürk, Ekin Kitabevi Yayınları, 2009.
2 – Türkiye’nin Çevre Sorunları. Türkiye Çevre Sorunları Vakfı, Kennedy Cad. 33/3 06660 Kavaklıdere-Ankara, 1991.
3 – Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü. Prof. Dr. Mehmet KARPUZCU, Boğaziçi Üniv. Çevre Bilimleri Enstitüsü. 3. Baskı, İstanbul, 1991.
4 – Çevre Kirliliği. Prof. Dr. Hasan Hayri TOK, Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fak. Toprak Bölümü, 1997.
5 – Ders Notu ve Sunumlar (Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|