|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006102 | SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | öğrencilerin sınıfı etkili bir şekilde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerileri edinmelerine, bu becerilerin kullanılması yada kullanılmaması durumunda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğin kavramalarına yardımcı olmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ahmet Kavla | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması | 2 | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği) | 3 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler | 4 | Sınıf Yönetimi Kuramları,Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı | 5 | Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı | 6 | Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci | 7 | motivasyon ve motivasyon kuramları | 8 | ara sınav | 9 | Sınıfta Grup Etkileşimi | 10 | Sınıfın Fiziksel Düzeni | 11 | Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
ve Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi | 12 | Sınıfta zaman kullanımı | 13 | Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar | 14 | final sınavı |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetim modelleri, sınıf kuralları, sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi, öğretimin planlanması, öğrencileri derse hazırlama ve güdüleme, iletişim ve zaman yönetimi, istenmeyen davranışların önlenmesi, veli okul ilişkisi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması | | | 2 | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği) | | | 3 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler | | | 4 | Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı | | | 5 | Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı | | | 6 | Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci | | | 7 | motivasyon | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Sınıfta Grup Etkileşimi | | | 10 | Sınıfın Fiziksel Düzeni | | | 11 | Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler | | | 12 | Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi | | | 13 | Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar | | | 14 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İ, Erdoğan, sınıf yönetimi, alfa yay,.Ed., Galip yüksel, sınıf yönetimi, pegem yay., M. Erden, sınıf yönetimi, arkadaş yay., | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 | ÖÇ11 | ÖÇ12 | ÖÇ13 | ÖÇ14 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|